سید علی صدری: حضور جوانان در دولت چهاردهم سرآغاز نگرش نو در مدیریت کلان کشور است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. سید علی صدری: حضور جوانان در دولت چهاردهم سرآغاز نگرش نو در مدیریت کلان کشور است

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، سید علی صدری بنیانگذار و رئیس هیأت امنای خانه صمت جوانان ایران ضمن اشاره به نقش جوانان در توسعه کسب و کارهای بخش خصوصی طی یک دهه اخیر گفت: آنجایی که به جوانان تکیه کردیم و فرصت حضور در میدان را برای آنها فراهم آوردیم، نوآوری و رشد فکری و تجاری را برایمان به ارمغان آورده و اکنون زمان آن است تا از ظرفیت آنها در بخش های حاکمیتی استفاده کنیم تا شاهد ظهور نگرش نو در مدیریت اقتصادی کشور باشیم.

سید علی صدری گفت: به حول و قوه الهی نزدیک به دو دهه از فعالیت رسمی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران می گذرد و این تشکل مهم امروز در کنار پیشکسوتان گرانقدر حوزه تولید و تجارت بار سنگین توسعه و پیشرفت ایران عزیزمان را بر دوش می کشد. در تمام این سالها حضور نیروی جوان فعال و پر شور در میدان سخت و طاقت فرسای صنعت و تولید، راهگشای بسیاری از مشکلات پیش آمده در صنعت و شروع و مبنای بسیاری از حرکت های نوین اقتصادی در کشور بوده است.

رئیس هیأت امنای خانه صمت جوانان ایران گفت: اکنون با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور و برهه‌ای حساس از تاریخ ایران اسلامی که در آن قرار گرفته ایم، باید این فرصت را مغتنم شمرد و جوانان دو دهه گذشته، دستاوردها، تجربیات و نقاط قوتی که در راه توسعه کشور تحصیل نموده اند را به جوانان امروزمان انتقال دهند.

صدری با اشاره به نقش بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی در اشتغال پایدار گفت: اشتغالزایی یکی از اهداف و آرمان­های نظام اسلامی در طول سال های گذشته محسوب می­شود، آرمانی جدی که اغلب بنگاه­های اقتصادی و صاحبان کسب­وکار آن را دنبال می­کنند. در همین حال باید بنگاه‌های اقتصادی را محور اصلی تولید و ایجاد اشتغال در کشور دانست. بنابراین بنگاه و به طریق اولی کارآفرین،‌ نقشی محوری در اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده دارد. در همین حال، خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به عنوان یک تشکل جوان محور ضمن توجه به توسعه اشتغال در کشور، توجه به جامعه، عشق به دست‌اندرکاران صنعت، بالابردن انگیزه جوانان را در همه عرصه های تولید و تجارت دنبال می­کند.

صدری گفت: ما در خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به سربلندی و آبادانی ایران می­اندیشیم و جوانان را از عمق وجود دوست می­داریم و سعی در هموارسازی مسیر فعالیت آنها داریم؛ چرا که توسعه اقتصاد ایران راهی جز حضور فعال جوانان ندارد. اگرچه که از نظر اقتصادی در موقعیتی به سر می­بریم که سطح مشکلات جوانان ایران قابل مقایسه با جوانان دنیا نیست. اما باید در نظر داشت در شرایط فعلی هم می­توان با تلاش و پایمردی برای آبادانی سرزمینمان تلاش کرد.

بنیانگذار خانه صمت جوانان ایران در پایان گفت: ما در خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ضمن احترام به پیشکسوتان عرصه تولید و تجارت، به جوانان فرصت می‌دهیم و از آنها به میزان سن و تجربه‌شان انتظار داریم. بدیهی است استفاده از ظرفیت و نبوغ نسل جوان و عزم و اراده آنان در کنار فرهیختگان و پیشکسوتان ارزشمندی که حالا باید بیش از پیش قدر حضور آنان را دانست، یک نوید درخشان برای دوست داران ایران زمین است.

 

فهرست