سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد که فرآورده های لبنی پر مصرف به صورت مستقیم و بی واسطه در سازمان میادین میوه و تره بار و اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای با حداقل 15درصد زیر قیمت مصرف کننده درج شده روی کالا عرضه می شود.
به گزارش شاتا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
براساس هماهنگی صورت گرفته توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، انجمن صنایع لبنی ایران، سازمان میادین میوه و تره بار و اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای و در جهت رفاه حال مصرف کنندگان عزیز موضوع عرضه مستقیم سه محصول پر مصرف لبنی( شیر، ماست و پنیر) مطرح و مقرر شد توزیع مستقیم این اقلام در مراکز عرضه مذکور عملیاتی شود.
در حال حاضر 25 درصد از قیمت مصرف کننده مندرج بر روی بسته بندی محصولات لبنی را ضرائب سود پخش و خرده فروشی این اقلام تشکیل می دهد.
بر این اساس و با هدف حمایت از مصرف کنندگان و با هماهنگی های بعمل آمده با واحدهای تولیدی، سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران و اتحادیه فروشگاههای زنجیره ای مقرر شد تا فرآورده های لبنی پر مصرف (شیر، ماست و پنیر) به صورت مستقیم و بی واسطه در این مراکز با حداقل 15درصد زیر قیمت مصرف کننده درج شده روی کالا عرضه شود.
انتظار می رود در این روش، افزایش هزینه های تولید که اخیراً در بهای محصولات لبنی لحاظ شده است در حداقل ممکن به مصرف کننده منتقل شده وخانوارها بتوانند اقلام پرمصرف لبنی را با حداقل افزایش قیمت به نسبت قیمت های قبلی در این مراکز تهیه کنند.
خاطر نشان می سازد که شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف در این زمینه و یا گرانفروشی، احتکار، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه ، مراتب را از طریق تلفن 124 به این سازمان و یا مراجعه به سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استان اطلاع دهند .